Xenon beépítés
Xenon beépítési útmutató
Beépítési útmutató
Néhány biztonsági elővigyázatosság:
- Ne érintsd meg az izzót! Amennyiben beszerelés közben mégis megérintetted töröld át tiszta, alkoholos ronggyal.
- Ne nézz közvetlenül az izzóba működés közben, mivel szemkárosodáshoz vezethet.
- A fényszórókat be kell állítani beszerelés után. A HID szettek sokkal nagyobb fényerővel rendelkeznek, ezért a helytelen fényszóró-beállítás esetén jobban vakíthatja a szemből érkezőket. Amennyiben nem tudod beállítani, kérjük lépj kapcsolatba egy szakértővel.
- Ne ejtsd le, illetve ne alkalmazz túlzott nyomást a HID alkatrészekre. Amennyiben sérülést vettél észre ne használd tovább a terméket, és lépj kapcsolatba cégünkkel. Ne használd a meghibásodott alkatrészt, amíg a hiba nincs kijavítva, ugyanis fennáll az áramütés és tűz kialakulásának veszélye.
- A HID trafó bekapcsoláskor 23000V feszültséget állít elő, ezért fokozottan ügyelj arra, hogy nedves, olajos kézzel ne érj az alkatrészekhez, ellenkező esetben égési sérülést illetve áramütést szenvedhetsz.
- Ne helyezd az izzót gyúlékony anyagok közelébe, mikor a fényszórón kívül próbálod ki az egységet.
- Ne kapcsold be/ki sűrűn a fényszórókat, mert az izzó élettartamának rövidüléséhez vezethet.
- Ne építsd be az izzót sérült burkolatú fényszóróba, mivel a nedvesség tönkre teheti az izzót és áramütést is okozhat.
Megjegyzés: Néhány autó-típusban (pl. BMW, Mercedes, Audi, Dodge/Chrysler, Volkswagen) speciális adapter, csatlakozó vagy kábel lehet.
A te felelősséged, hogy meggyőződj arról, hogy minden szükséges eszköz rendelkezésére áll a beépítéshez.
A szettek tartalma:
SuperVision Xenon Izzó 35W | 2 darab |
SuperVision Trafó 9V-24V 35W (vagy 55W) | 2 darab |
Vezetékek | 2 darab, általában az izzóval egybeépítve |
A Bi-xenon szettek tartalma:
SuperVision Xenon Izzó 35W | 2 darab |
SuperVision Trafó 9V-24V 35W (vagy 55W) | 2 darab |
Izzó vezérlő elektronika vezetékekkel | 1 darab |
Beépítés előtti lépések:
- Vedd le az akkumulátor saruját.
- Esetenként az akkumulátor csatlakozójának levétele bizonyos problémákat okozhat (például az autórádió utána kódot kér), ezért kérjük tájékozódj előtte.
- Beépítés előtt teszteld le a szettet. Győződj meg róla, hogy a szett kompatibilis az autódal; csatlakoztasd a vezetékeket, és kapcsold fel a világítást. Amennyiben problémát észlelsz, kérjük olvasd el a „Gyakran Ismételt Kérdések” részt.
Az izzó villog a próba közben, vagy kiégett izzót jelez a műszerfalon
Néhány jármű a gyári izzó ellenállását méri, de mivel a xenon trafó nem használ semmilyen ellenállást mikor világít, ezért a computer azt hiszi hogy valami baj van, miközben valójában nincs. Ilyenkor kapcsolgathatja a HID szettet, és kiégett izzó hibát jelezhet. Ennek kiküszöböléséhez „warning canceller”-t kell beépíteni a trafó kábelébe, ami külön kapható.
H1 foglalatú lámpák
Amennyiben a xenon izzó nem fér be a nyíláson a vastagsága miatt, akkor egy 12mm-es fúróval tágítsa ki a lyukat ahogyan az a képen is látható.
A lámpatest méreteinek ellenőrzése:
Néhány esetben előfordulhat, hogy a xenon izzó nagyobb fizikai mérete miatt nem lehet belehelyezni a foglalatba. Ezért kérjük, vásárlás előtt, ellenőrizd le az autód lámpájának méretét, mivel ilyen esetben nem áll módunkban visszavásárolni a szettet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
H1 | H3 | H4 | H7 |
A szettek beszerelése:
- Vedd ki a gyári izzót (ebben segítségedre lehet az autó felhasználói könyve), csatlakoztasd le a vezetékeket.
- Fúrj a hátsó burkolatba egy 25mm-es lyukat.
- Vedd ki a xenon izzót a védőcsomagolásból, óvatosan, nehogy megérintsd az üveg részét. Helyezd be az izzót a foglalatba és rögzítsd azt. Csatlakoztasd a két szabadon maradt kábelt az autó gyári vezetékezésével. Helyezd vissza a hátsó burkolatot.
- Csatlakoztasd a többi vezetéket az elektromos bekötési rajz alapján.
Xenon szett elektromos bekötése (H1, H3, H7, HB4)
Bi-xenon szett elektromos bekötése (H4 H/L)
A szett működőképességének ellenőrzése
Gyakran Ismételt Kérdések:
K.: Mikor a lámpa csatlakozójához kötöm a trafót akkor nem világít, de mikor az akkumulátorra, akkor működik! Mi a baj?
V.: Lehetséges, hogy a lámpa csatlakozójánál nem egyértelmű a pozitív-negatív jelölés, és fordított polaritással lett bekötve a trafó. Csak cseréld meg a két vezetéket. A trafók fordított bekötés ellen védve vannak!
K.: Felkapcsolt lámpával történő indítózásnál egyik/mindkét izzó kialszik.
V.: Indítózáskor az akkumulátor feszültsége leesik, ráadásul ilyenkor a gyári vezetékrendszeren is jelentős a feszültségcsökkenés, emiatt a trafó védelmi elektronikája működésbe léphet. Amennyiben lehetséges lekapcsolt lámpákkal indítózz, vagy szerelj be egy vezérlő relét, ami nagyobb teljesítményt biztosít a trafóknak.
K.: Szükséges az autómba külön vezérlő relé?
V.: Amennyiben az állandó tompított fény (DRL) és az egyszerű tompított fényt ugyan az az izzó adja csak csökkentett fényerővel, akkor mindenképp szükséges a vezérlő relé beépítése.
Probléma megoldás:
K.: Nem kapcsol fel a lámpa!
V.: Kérjük ellenőrizd, hogy minden csatlakozó csatlakoztatva lett-e. Használj egy multimétert és ellenőrizd le a polaritást illetve, hogy a 12V-os egyenfeszültség jelen van.
K.: Egyik lámpa nem gyújt be, vagy villog.
- Amennyiben beépítésnél találkozol ezzel a problémával, akkor lehetséges hogy a gyári vezetékezés nem tudja a trafó megnövekedett áramigényét kiszolgálni (a másodperc néhány ezred részéig nagyobb áramot vesz fel mint a halogén izzó).
- Amennyiben a hiba egy korábban normálisan működő rendszernél jelentkezik, kérjük hajtsd végre az alábbi dolgokat:
- Ellenőrizd le az összes elektromos csatlakozót, csatlakozásokat és a motortérben elhelyezett kábelek állapotát. Ha nem találtál hibát, kérjük, folytasd tovább.
- Szereld ki a működésképes xenon izzót a fényszóróból, és helyezd be a működésképtelen fényszóróba. Ha a fényszóró a xenon izzó csere után világít, a xenon izzó hibás, vagy mechanikusan sérült.
- Ha a fényszóró továbbra sem világít akkor cseréld fel a vezérlő elektronikát.
- Amennyiben a fényszóró világít, a hiba az elektronikában van. Amennyiben továbbra sem világít az izzó, akkor a hiba a jármű elektromos rendszerében van. Kérjük ellenőrizd a fényszóró biztosítékokat. Amennyiben az egyik biztosíték (20 vagy 15 A) ki van égve, cseréld ki. Ebben az esetben ajánlott a gyárinál nagyobb értékű, de legfeljebb 30 A biztosítékot használni.
- Ha nem találtad meg a hiba forrását, kérjük fordulj szakemberhez!