A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.
Termékek

Xenon beépítés

Xenon beépítési útmutató

Beépítési útmutató

Néhány biztonsági elővigyázatosság:

  • Ne érintsd meg az izzót! Amennyiben beszerelés közben mégis megérintetted töröld át tiszta, alkoholos ronggyal.
  • Ne nézz közvetlenül az izzóba működés közben, mivel szemkárosodáshoz vezethet.
  • A fényszórókat be kell állítani beszerelés után. A HID szettek sokkal nagyobb fényerővel rendelkeznek, ezért a helytelen fényszóró-beállítás esetén jobban vakíthatja a szemből érkezőket. Amennyiben nem tudod beállítani, kérjük lépj kapcsolatba egy szakértővel.
  • Ne ejtsd le, illetve ne alkalmazz túlzott nyomást a HID alkatrészekre. Amennyiben sérülést vettél észre ne használd tovább a terméket, és lépj kapcsolatba cégünkkel. Ne használd a meghibásodott alkatrészt, amíg a hiba nincs kijavítva, ugyanis fennáll az áramütés és tűz kialakulásának veszélye.
  • A HID trafó bekapcsoláskor 23000V feszültséget állít elő, ezért fokozottan ügyelj arra, hogy nedves, olajos kézzel ne érj az alkatrészekhez, ellenkező esetben égési sérülést illetve áramütést szenvedhetsz.
  • Ne helyezd az izzót gyúlékony anyagok közelébe, mikor a fényszórón kívül próbálod ki az egységet.
  • Ne kapcsold be/ki sűrűn a fényszórókat, mert az izzó élettartamának rövidüléséhez vezethet.
  • Ne építsd be az izzót sérült burkolatú fényszóróba, mivel a nedvesség tönkre teheti az izzót és áramütést is okozhat.

Megjegyzés: Néhány autó-típusban (pl. BMW, Mercedes, Audi, Dodge/Chrysler, Volkswagen) speciális adapter, csatlakozó vagy kábel lehet.
A te felelősséged, hogy meggyőződj arról, hogy minden szükséges eszköz rendelkezésére áll a beépítéshez.

A szettek tartalma:

SuperVision Xenon Izzó 35W 2 darab
SuperVision Trafó 9V-24V 35W (vagy 55W) 2 darab
Vezetékek 2 darab, általában az izzóval egybeépítve

A Bi-xenon szettek tartalma:

SuperVision Xenon Izzó 35W 2 darab
SuperVision Trafó 9V-24V 35W (vagy 55W) 2 darab
Izzó vezérlő elektronika vezetékekkel 1 darab

Beépítés előtti lépések:

  • Vedd le az akkumulátor saruját.
  • Esetenként az akkumulátor csatlakozójának levétele bizonyos problémákat okozhat (például az autórádió utána kódot kér), ezért kérjük tájékozódj előtte.
  • Beépítés előtt teszteld le a szettet. Győződj meg róla, hogy a szett kompatibilis az autódal; csatlakoztasd a vezetékeket, és kapcsold fel a világítást. Amennyiben problémát észlelsz, kérjük olvasd el a „Gyakran Ismételt Kérdések” részt.

Az izzó villog a próba közben, vagy kiégett izzót jelez a műszerfalon

Néhány jármű a gyári izzó ellenállását méri, de mivel a xenon trafó nem használ semmilyen ellenállást mikor világít, ezért a computer azt hiszi hogy valami baj van, miközben valójában nincs. Ilyenkor kapcsolgathatja a HID szettet, és kiégett izzó hibát jelezhet. Ennek kiküszöböléséhez „warning canceller”-t kell beépíteni a trafó kábelébe, ami külön kapható.

H1 foglalatú lámpák

 

Amennyiben a xenon izzó nem fér be a nyíláson a vastagsága miatt, akkor egy 12mm-es fúróval tágítsa ki a lyukat ahogyan az a képen is látható.

 

A lámpatest méreteinek ellenőrzése:

Néhány esetben előfordulhat, hogy a xenon izzó nagyobb fizikai mérete miatt nem lehet belehelyezni a foglalatba. Ezért kérjük, vásárlás előtt, ellenőrizd le az autód lámpájának méretét, mivel ilyen esetben nem áll módunkban visszavásárolni a szettet.

 

H1 H3 H4 H7


A szettek beszerelése:

  1. Vedd ki a gyári izzót (ebben segítségedre lehet az autó felhasználói könyve), csatlakoztasd le a vezetékeket.
  2. Fúrj a hátsó burkolatba egy 25mm-es lyukat.
  3. Vedd ki a xenon izzót a védőcsomagolásból, óvatosan, nehogy megérintsd az üveg részét. Helyezd be az izzót a foglalatba és rögzítsd azt. Csatlakoztasd a két szabadon maradt kábelt az autó gyári vezetékezésével. Helyezd vissza a hátsó burkolatot.
  4. Csatlakoztasd a többi vezetéket az elektromos bekötési rajz alapján.

Xenon szett elektromos bekötése (H1, H3, H7, HB4)

Bi-xenon szett elektromos bekötése (H4 H/L)


A szett működőképességének ellenőrzése

Gyakran Ismételt Kérdések:

K.: Mikor a lámpa csatlakozójához kötöm a trafót akkor nem világít, de mikor az akkumulátorra, akkor működik! Mi a baj?
V.: Lehetséges, hogy a lámpa csatlakozójánál nem egyértelmű a pozitív-negatív jelölés, és fordított polaritással lett bekötve a trafó. Csak cseréld meg a két vezetéket. A trafók fordított bekötés ellen védve vannak!

K.: Felkapcsolt lámpával történő indítózásnál egyik/mindkét izzó kialszik.
V.: Indítózáskor az akkumulátor feszültsége leesik, ráadásul ilyenkor a gyári vezetékrendszeren is jelentős a feszültségcsökkenés, emiatt a trafó védelmi elektronikája működésbe léphet. Amennyiben lehetséges lekapcsolt lámpákkal indítózz, vagy szerelj be egy vezérlő relét, ami nagyobb teljesítményt biztosít a trafóknak.

K.: Szükséges az autómba külön vezérlő relé?
V.: Amennyiben az állandó tompított fény (DRL) és az egyszerű tompított fényt ugyan az az izzó adja csak csökkentett fényerővel, akkor mindenképp szükséges a vezérlő relé beépítése.

Probléma megoldás:

K.: Nem kapcsol fel a lámpa!
V.: Kérjük ellenőrizd, hogy minden csatlakozó csatlakoztatva lett-e. Használj egy multimétert és ellenőrizd le a polaritást illetve, hogy a 12V-os egyenfeszültség jelen van.

K.: Egyik lámpa nem gyújt be, vagy villog.

  • Amennyiben beépítésnél találkozol ezzel a problémával, akkor lehetséges hogy a gyári vezetékezés nem tudja a trafó megnövekedett áramigényét kiszolgálni (a másodperc néhány ezred részéig nagyobb áramot vesz fel mint a halogén izzó).
  • Amennyiben a hiba egy korábban normálisan működő rendszernél jelentkezik, kérjük hajtsd végre az alábbi dolgokat:
  1. Ellenőrizd le az összes elektromos csatlakozót, csatlakozásokat és a motortérben elhelyezett kábelek állapotát. Ha nem találtál hibát, kérjük, folytasd tovább.
  2. Szereld ki a működésképes xenon izzót a fényszóróból, és helyezd be a működésképtelen fényszóróba. Ha a fényszóró a xenon izzó csere után világít, a xenon izzó hibás, vagy mechanikusan sérült.
  3. Ha a fényszóró továbbra sem világít akkor cseréld fel a vezérlő elektronikát.
  4. Amennyiben a fényszóró világít, a hiba az elektronikában van. Amennyiben továbbra sem világít az izzó, akkor a hiba a jármű elektromos rendszerében van. Kérjük ellenőrizd a fényszóró biztosítékokat. Amennyiben az egyik biztosíték (20 vagy 15 A) ki van égve, cseréld ki. Ebben az esetben ajánlott a gyárinál nagyobb értékű, de legfeljebb 30 A biztosítékot használni.
  5. Ha nem találtad meg a hiba forrását, kérjük fordulj szakemberhez!